Δράσεις σε Σχολεία

Τριήμερο workshop

«Αλλάζουμε-παίζοντας» / συμμετοχή όλου του σχολείου

Το «Αλλάζουμε- Παίζοντας»  είναι ένα τριήμερο workshop που υλοποιείται μέσα στο χώρο του σχολείου με τη συμμετοχή όλων των μαθητών οι οποίοι θα συμβάλουν με διαφορετικό τρόπο, ανάλογα με την ηλικία τους για έναν κοινό στόχο, την ανανέωση του χώρου του σχολείου τους.
1η μέρα: Ξεκινάμε με μουσική και κίνηση, με μουσικοκινητικά παιχνίδια γνωριζόμαστε και κατασκευάζουμε τη δική μας ορχήστρα εξωτερικού χώρου για να είναι διαθέσιμη όλες τις μέρες του χρόνου ώστε τα παιδιά να μπορούν να παίξουν μουσική στα διαλείμματα και στις ελεύθερες ώρες.

2η μέρα: Κατασκευάζουμε από την αρχή το δικό μας σχολικό λαχανόκηπο. Με παιχνίδια και κατασκευές προσπαθούμε να φέρουμε σε επαφή τα παιδιά με το περιβάλλον του σχολείου τους και με το πώς μπορούν μόνοι τους να το διαμορφώσουν με δημιουργικότητα και φαντασία.

 

3η μέρα: Διακοσμούμε με δικά μας έργα τέχνης την αυλή του σχολείου και φυσικά ομορφαίνουμε τις κατασκευές των προηγούμενων ημερών.  Φτιάχνουμε τα δικά μας παιχνίδια και μαθαίνουμε να αξιοποιούμε όλα τα υλικά που βρίσκονται γύρω μας.

Μέσα από το workshop θα καταλάβουμε την αξία της συνεργασίας για ένα κοινό στόχο: ένα όμορφο σχολείο που όλοι οι μαθητές είναι υπεύθυνοι για τη δημιουργία του και τη διατήρηση του.

Ολιγόωρα προγράμματα

Διατροφή

«Δυνατός» / δ’ έως στ΄ Δημοτικού

στόχος προγράμματος: τα παιδιά να καταλάβουν ότι η σωστή διατροφή είναι προσωπική ευθύνη του καθενός 

διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες

 

Με παιχνίδια, ζωγραφιές, κουίζ και πολλές ακόμη δράσεις τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να παρασκευάσουν απλά φαγητά βασισμένα όλα σε πλούσια  σε ενέργεια θρεπτικά συστατικά.

«Τα κάναμε σαλάτα» / α’ έως στ’ Δημοτικού

στόχος προγράμματος: τα παιδιά να κατανοήσουν από προέρχονται αυτά που βλέπουμε στο πιάτο μας.

διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες

Η χωριάτικη σαλάτα θα γίνει η αφορμή να συζητήσουμε και να μάθουμε, πάντα με παιχνίδια, από πού μας ήρθαν όλα αυτά τα υλικά. Λάδι, γαλακτοκομικά (φέτα), λαχανικά (ντομάτες, αγγούρια, πιπεριές), καρποί (ελιές, κάπαρη) και μυρωδικά(ρίγανη, θυμάρι). Η χωριάτικη συγκεντρώνει μερικά από τα βασικότερα και σημαντικότερα στοιχεία της μεσογειακής διατροφής. Γιατί τρώμε συχνότερα χωριάτικη σαλάτα το καλοκαίρι; Που φυτρώνει η ρίγανη; Πότε κάνει καρπό η ελιά και πως γίνεται το λάδι; Πως παρασκευάζεται η φέτα; Φτιάχνοντας τη δική μας σαλάτα, θα τα απαντήσουμε όλα!

(Τα προγράμματα της διατροφής μπορούν να υλοποιηθούν οποιονδήποτε μήνα του χρόνου και προσαρμόζονται ανάλογα με την περίσταση τόσο σε εσωτερικό όσο και σε εξωτερικό χώρο.)

Περιβάλλον

 

«Άκου … φυτρώνει» / α΄ έως στ’ Δημοτικού

στόχος προγράμματος: τα παιδιά να γνωρίσουν και να εξασκήσουν τις πέντε αισθήσεις τους

διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες

 

Στο «Άκου … φυτρώνει»  επιτρέπεται να μυρίσουμε μπαχαρικά, να ζουλήξουμε ντομάτες, να ακούσουμε κρουστά καρπούζια, να δούμε τα πιο σπάνια και τα πιο όμορφα λουλούδια, να γευτούμε τα πιο θρεπτικά λαχανικά και επιβάλλεται να μάθουμε από πού προέρχονται τα προϊόντα που μέχρι τότε βλέπαμε στα ράφια του σούπερ μάρκετ.

Μπορεί να υλοποιηθεί οποιονδήποτε μήνα του χρόνου και προσαρμόζεται ανάλογα με την περίσταση τόσο σε εσωτερικό όσο και σε εξωτερικό χώρο.

«Η φύση της διπλανής πόρτας» / α΄έως στ΄Δημοτικού

στόχος προγράμματος: να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με τα μικρά οικοσυστήματα που τα περιβάλλουν (αυλή σχολείου, γύρω δρόμοι)

διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες

Από τις νεραντζιές στους πιο πολυσύχναστους δρόμους του κέντρου της πόλης, στα πεύκα των προαστίων και στις πικροδάφνες των αυλών των σχολείων, δεν υπάρχει κανένα μέρος που η φύση να μην προδίδει την παρουσία της. Τα παιδιά σπάνια παρατηρούν το περιβάλλον που βρίσκεται κοντά τους και ακόμη σπανιότερα γνωρίζουν πώς θα μπορούσαν να το φροντίσουν και να συμβάλουν στην ανάπτυξη του.  Παρατηρούμε το οικοσύστημα που βρίσκεται δίπλα μας, μαθαίνουμε τί θα μπορούσαμε να καλλιεργήσουμε στο συγκεκριμένο περιβάλλον και πώς θα μπορούσαμε να το φροντίσουμε με απλούς τρόπους για να ομορφαίνει την καθημερινότητα μας.

Μπορεί να υλοποιηθεί οποιονδήποτε μήνα του χρόνου μόνο σε εξωτερικό χώρο.

«Αν είναι ρόδο θα ανθίσει» / α΄έως στ΄Δημοτικού

στόχος προγράμματος: τα παιδιά να εξερευνήσουν τα πάντα γύρω από τα λουλούδια και τα μυστικά τους

διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες

 

Τα λουλούδια είναι τα στολίδια όλων των κήπων. Και όπως όλα τα όμορφα πράγματα έτσι και τα λουλούδια είναι ευαίσθητα και θέλουν ιδιαίτερη μεταχείριση και προσοχή για να ανθίζουν και να χρωματίζουν τις γλάστρες και τα μπαλκόνια μας. Άλλα χρειάζονται ήλιο, άλλα πολύ νερό, άλλα λίγο, άλλα ανθίζουν πολλές φορές το χρόνο, άλλα μία, άλλα τρώγονται και άλλα γίνονται γλυκά του κουταλιού, αρώματα και στολίδια.

Μπορεί να υλοποιηθεί οποιονδήποτε μήνα του χρόνου και προσαρμόζεται ανάλογα με την περίσταση τόσο σε εσωτερικό όσο και σε εξωτερικό χώρο.

 

«Το τέλος ήταν μόνο η αρχή» / α’ έως και στ’ Δημοτικού

στόχος προγράμματος: τα παιδιά να κατανοήσουν την αξία της ανακύκλωσης και δημιουργήσουν χρηστικά αντικείμενα από ανακυκλώσιμα υλικά

διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες

Εμάς μας αρέσει η ιδέα ότι πολλά αντικείμενα που θα πήγαιναν στα σκουπίδια μπορούν να αποκτήσουν καινούρια μορφή αν παρέμβεις με φαντασία πάνω τους. Μας αρέσει ακόμη περισσότερο όμως η ιδέα του να φιλοξενήσουν μία καινούρια ζωή! Αν αρέσει και σε εσάς, τότε μην πετάξετε τίποτα που θα μπορούσε να γίνει γλαστράκι για την τάξη σας! Κοιτάξτε γύρω σας για μεγάλα πλαστικά μπουκάλια, για παλέτες, για καφάσια και η τάξη σας θα μεταμορφωθεί σε πολύχρωμη αυλή!

 

Μπορεί να υλοποιηθεί οποιονδήποτε μήνα του χρόνου μόνο σε εσωτερικό χώρο.

Μουσική

«Tα παιδιά της χορωδίας … του Μιχάλη!» / α΄ έως στ΄ Δημοτικού

στόχος προγράμματος: Μέσα από την όλη διαδικασία τα παιδιά μαθαίνουν να λειτουργούν σαν ομάδα, μαθαίνουν την διαδικασία μιας πρόβας, εισάγονται σε βασικές μουσικές τεχνικές και όρους (ατάκα,piano,forte,diminuendoκ.α), αναπτύσσουν ευρύτατα ακουστικά αισθητικά κριτήρια αλλά κυρίως διασκεδάζουν και δικαιώνονται από το τελικό μουσικό αποτέλεσμα.

διάρκεια: 2 με 3 διδακτικές ώρες ανάλογα με τον αριθμό παιδιών

Μέσα από τα μαθήματα σύγχρονης χορωδίας τα παιδιά κάνουν τα πρώτα τους βήματα στον συλλογικό  μουσικό αυτοσχεδιασμό μαθαίνοντας να λειτουργούν σε περιβάλλον πρόβας.

Μιμούνται με τις φωνές τους και τα σώματά τους (bodypercussion) ήχους της φύσης (βροχή, τρεχούμενο νερό, αέρας κ.α) καθώς και ανθρώπινους ήχους (ψίθυρος, μουρμουρητό, φωνές πλήθους κ.α), δημιουργώντας εντυπωσιακάηχοτοπία.
Το πρόγραμμα είναι κατάλληλο για μεγάλο αριθμό παιδιών και μπορεί να υλοποιηθεί οποιονδήποτε μήνα του χρόνου και προσαρμόζεται ανάλογα με την περίσταση τόσο σε εσωτερικό όσο και σε εξωτερικό χώρο.

«Οι πράσινες νότες» / α΄ έως στ΄Δημοτικού

στόχος προγράμματος: κατασκευή μουσικών οργάνων από φυσικά και ανακυκλώσιμα υλικά

διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες

 

Ήρθε η ώρα να ακουστούμε! Να φτιάξουμε τη δική μας ορχήστρα χρησιμοποιώντας τα πιο παράξενα υλικά. Τα παλιά μας γιαούρτια θα γίνουν τύμπανα, οι παλιοί μας μαρκαδόροι θα γίνουν φλογέρες αλλά δε θα μείνουμε σε ανακυκλώσιμα υλικά. Θα ανοίξουμε τα ψυγεία μας, θα πάρουμε καρότα, μελιτζάνες, κρεμμύδια, κολοκύθες και ότι άλλο φρούτο και λαχανικό μπορεί  κανείς να φανταστεί και θα φτιάξουμε την ορχήστρα των λαχανικών. Θα κατασκευάσουμε όλοι από ένα όργανο με τα πιο περίεργα και τρελά υλικά, θα τα διακοσμήσουμε με όλη μας τη φαντασία και θα τα χρησιμοποιήσουμε για να παίξουμε ομαδικά παιχνίδια με μουσική και κίνηση!

Μπορεί να υλοποιηθεί οποιονδήποτε μήνα του χρόνου και προσαρμόζεται ανάλογα με την περίσταση τόσο σε εσωτερικό όσο και σε εξωτερικό χώρο. 

Εικαστικά

 

«Η χρονομηχανή της τέχνης» / α΄ έως στ΄Δημοτικού

στόχος προγράμματος: με παρατήρηση και βιωματικές δραστηριότητες τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με την τέχνη και την εξέλιξή της

διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες

Στο πρόγραμμα «Η χρονομηχανή της τέχνης» θα παρατηρήσουμε πώς αντιμετωπίζει ο καλλιτέχνης τη φύση ανά τους αιώνες. Το φυσικό τοπίο θα είναι  το σημείο αναφοράς που θα μας βοηθήσει να γνωρίσουμε διαφορετικά καλλιτεχνικά ρεύματα και καλλιτέχνες και θα αποτελέσει το ερέθισμα για να εξερευνήσουμε τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να κάνουμε ένα έργο τέχνης. Θα πειραματιστούμε με την φωτογραφία, τη γλυπτική, τη ζωγραφική, θα δημιουργήσουμε εφήμερα έργα τέχνης χρησιμοποιώντας υλικά που μας προσφέρει το περιβάλλον που βρίσκεται δίπλα μας για να καταλάβουμε ότι στην παραγωγή ενός έργου τέχνης δεν υπάρχουν όρια στη δημιουργικότητα και στη φαντασία μας και ότι η τέχνη είναι ένας ζωντανός οργανισμός που εξελίσσεται.

«Σκουπίδια- Στολίδια» / α΄έως στ΄Δημοτικού

στόχος προγράμματος: τα παιδιά να μάθουν μέσα από καλλιτεχνικές κατασκευές την αξία της ανακύκλωσης

διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες

Είναι χρόνια τώρα που τα παιδιά στο σχολείο μαθαίνουν την αξία και τη χρησιμότητα της ανακύκλωσης στα πλαίσια της περιβαλλοντικής αγωγής. Αυτό που ίσως δεν έχουν μάθει είναι ότι η ανακύκλωση μπορεί να γίνει τρομερά διασκεδαστική. Στο πρόγραμμα «Σκουπίδια- Στολίδια» θα στύψουμε το μυαλό μας, θα χρησιμοποιήσουμε τη φαντασία μας στα άκρα και θα κάνουμε τις πιο όμορφες κατασκευές από τα πιο απίθανα υλικά που υπό άλλες συνθήκες θα πετούσαμε στα σκουπίδια! Κοσμήματα, παιχνίδια, φωτιστικά, διακοσμητικά για το σπίτι και ό, τι άλλο χωράει η φαντασία μας…!

(Τα προγράμματα των εικαστικών μπορούν να υλοποιηθούν οποιονδήποτε μήνα του χρόνου και είναι ιδανικά τόσο για εσωτερικό όσο και για εξωτερικό χώρο.)