περιβάλλον

«Το τέλος ήταν μόνο η αρχή» / α’ έως και στ’ δημοτικού

στόχος προγράμματος: τα παιδιά να κατανοήσουν την αξία της ανακύκλωσης και να δημιουργήσουν χρηστικά αντικείμενα από ανακυκλώσιμα υλικά

διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες

Εμάς μας αρέσει η ιδέα ότι πολλά αντικείμενα που θα πήγαιναν στα σκουπίδια μπορούν να αποκτήσουν καινούρια μορφή αν παρέμβεις με φαντασία πάνω τους. Μας αρέσει ακόμη περισσότερο όμως η ιδέα του να φιλοξενήσουν μία καινούρια ζωή! Αν αρέσει και σε εσάς, τότε μην πετάξετε τίποτα που θα μπορούσε να γίνει γλαστράκι για την τάξη σας! Κοιτάξτε γύρω σας για μεγάλα πλαστικά μπουκάλια, για παλέτες, για καφάσια και η τάξη σας θα μεταμορφωθεί σε πολύχρωμη αυλή!

 Μπορεί να υλοποιηθεί οποιονδήποτε μήνα του χρόνου και είναι ιδανικό τόσο για εσωτερικό όσο και για εξωτερικό χώρο.

«Τα μποστάνια της αυλής»/ α’ έως στ’ δημοτικού

διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες

Η κατασκευή λαχανόκηπου, βοτανικού κήπου και κήπου λουλουδιών από τα ίδια τα παιδιά πέραν της μεγάλης εκπαιδευτικής της αξίας είναι και μία διαδικασία που όλοι μας, μικροί και μεγάλοι, λατρεύουμε!

Στα φτυάρια λοιπόν ν’ ανθίσει η αυλή μας!

Μπορεί να υλοποιηθεί οποιονδήποτε μήνα του χρόνου μόνο σε εξωτερικό χώρο.

«Άκου … φυτρώνει»» / α΄ έως γ’ δημοτικού

 στόχος προγράμματος: τα παιδιά να γνωρίσουν και να εξασκήσουν τις πέντε αισθήσεις τους

 διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες

Στο «Άκου … φυτρώνει»  επιτρέπεται να μυρίσουμε μπαχαρικά, να ζουλήξουμε ντομάτες, να ακούσουμε κρουστά καρπούζια, να δούμε τα πιο σπάνια και τα πιο όμορφα λουλούδια, να γευτούμε τα πιο θρεπτικά λαχανικά και επιβάλλεται να μάθουμε από πού προέρχονται τα προϊόντα που μέχρι τότε βλέπαμε στα ράφια του σούπερ μάρκετ.

Μπορεί να υλοποιηθεί οποιονδήποτε μήνα του χρόνου και προσαρμόζεται ανάλογα με την περίσταση τόσο σε εσωτερικό όσο και σε εξωτερικό χώρο.

«Η φύση της διπλανής πόρτας»/ α΄έως στ΄δημοτικού

στόχος προγράμματος: να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με τα μικρά οικοσυστήματα που τα περιβάλλουν (αυλή σχολείου, γύρω δρόμοι)

 διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες

Από τις νεραντζιές στους πιο πολυσύχναστους δρόμους του κέντρου της πόλης, στα πεύκα των προαστίων και στις πικροδάφνες των αυλών των σχολείων, δεν υπάρχει κανένα μέρος που η φύση να μην προδίδει την παρουσία της. Τα παιδιά σπάνια παρατηρούν το περιβάλλον που βρίσκεται κοντά τους και ακόμη σπανιότερα γνωρίζουν πώς θα μπορούσαν να το φροντίσουν και να συμβάλουν στην ανάπτυξη του.  Παρατηρούμε το οικοσύστημα που βρίσκεται δίπλα μας, μαθαίνουμε τί θα μπορούσαμε να καλλιεργήσουμε στο συγκεκριμένο περιβάλλον και πώς θα μπορούσαμε να το φροντίσουμε με απλούς τρόπους για να ομορφαίνει την καθημερινότητα μας.

Μπορεί να υλοποιηθεί οποιονδήποτε μήνα του χρόνου μόνο σε εξωτερικό χώρο.